Friday, 21 August 2015

Kagum


Ada seorang perempuan dekat kolej ni yang mana bila aku nampak dia, aku rasa kagum.

Aku tak tahu la tapi kagum aku tu cam aku takleh nk berhenti tengok dia. 
Tengok perbuatan dia.

Luaran dia, mmg solehah.

Dia kalau senyum dekat lelaki dgn perempuan, senyum dia lain. Dekat lelaki memang dia senyum, aku tak tahu lah dia cover ke cane kan tapi senyum dia sederhana je ha gitu. Kalau dgn kengkawan perempuan dia, senyum dia tu mmg senyuman yg menawan hahahhaahahahhh.

Macam ni je, aku kat sini susah nak dapat tarbiyah dari org. So bila cam tu, aku cuba nk tarbiyah diri aku dari segi perwatakan org lain.

Kau nk ke jadi ummah yg tak tahu nak sampaikan dakwah dekat ummah yang lain? Kita kena bantu. Kalau bukan kita yg tolong untuk sebarkan dakwah islamiah tu sendiri, siapa lagi? Tak dapat nk berbulatan gembira pun at least kita tunjuk contoh yang baik.

Sama la macam perempuan ni. Dia tunjukkan contoh yang baik, yang mmg patut pun utk kita ikut.

Sbb manusia yang baik adalah manusia yg mampu beri manfaat kpd org lain, khoirunnas anfa'uhum linnas.


Tapi satu je pasal perempuan ni yg buat aku rasa insecure,  





dia cantik dan solehah.