Friday, 25 October 2013

Kau Yang Tentukan



kenapa kau selalu.........?

fikir pasal hal yang sia-sia,
fikir pasal keburukan orang,
fikir pasal nak tenggelamkan confident orang,
fikir pasal orang yang kau suka tapi dia tak pernah suka kau balik,
fikir pasal jodoh yang kau ragui padahal namanya tertera di lauh mahfuz untuk kau,
fikir pasal perkara yang sudah lepas yang kau tidak menyesali sedikit pun tentangnya.


--


sebenarnya,
apa yang kau fikir dan apa yang kau hendak buat semasa kau berfikir,

semuanya sia-sia-- 
kau kena muhasabah diri. 

aku bukan berlagak baik, tapi aku memang berlagak. 
ok aku tipu je :p





Tuesday, 22 October 2013

Fikir












LAYAK ATAU TIDAK UNTUK AKU MENJADI PENGHUNI SYURGA?












Pre-judge



Aku ni jenis yang suka pakai tudung main selekeh-selekeh je. Ok, lagi satu tudung yang aku pakai tu jenis besar.

Alkisahnya...

Sipolan: Kau ni eiii.....aku rasa cam nak betulkan je tudung kau. Nampak selekeh do.

Aku: Ish biarlah. Aku kan memang suka buat tudung jadi besar camni.

--

Dulu, memang aku selalu kena tegur camtu. Time tu terus aku dah tak confident nak pakai tudung besar. Kau nampak betapa besar pengaruh syaitan disitu?

Pastu aku fikir balik...

Aku pakai tudung besar centu bukan sebab aku nak dapatkan redha manusia. Bila dia kata aku pakai tudung selekeh la apa la, aku terus cakap dalam hati, “biarlah weh qadrini. kau pakai tudung centu sebab nak jaga diri, nak cari redha Allah. lantak lah dia nak cakap apa.”

Start daripada tu, terus aku buat tak layan je bila dia tegur aku selekeh  hahahahahahahahahahahahahaha biar lah. Hak pakai tudung besar hak aku gituuuuuuuuuuuuuuuu.